1W dniach 15-19 października 2013 roku na zaproszenie naszych niemieckich kolegów Delegacja z Regionu IPA Kętrzyn z Warmińsko-Mazurskiej Grupy Wojewódzkiej Sekcji Polskiej IPA przebywała z wizytą w miejscowości Grünberg w Hesji biorąc udział w corocznych obchodach święta GALLUSMARKT.

W skład siedmioosobowej delegacji weszło dwóch przedstawicieli Komendy Powiatowej Policji w Kętrzynie tj. Adam Ostrowski i Andrzej Żyżyk oraz pięciu funkcjonariuszy Straży Granicznej w Kętrzynie tj. Dorian Burdyło, Andrzej Jankowski, Marek Małagocki , Krzysztof Paluch i Bolesław Tyl. Poza delegacją z naszego kraju były delegacje policjantów z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec.

W ciągu tych pięciu dni spędziliśmy cudowne chwile, wymieniliśmy doświadczenia z kolegami z innych państw, zawarliśmy nowe znajomości oraz poznaliśmy kulturę miejscowej ludności. Cały czas byliśmy otoczeni wspaniałą opieką przez Klausa Schmidt, Piotra Rutkowskiego, Petera Krämer, Dominika Pawliczak, Karla-Ludwiga Ruckelshauss, Karla-Heinza Schepp, Mike Web i Darionę Schmidt, którym należą się szczególne słowa podziękowania. Niezapomniane wrażenia i piękne wspomnienia pozostaną w naszej pamięci z wycieczki do Frankfurtu nad Menem, gdzie naszym przewodnikiem była przesympatyczna Beata Rutkowski.

Oficjalne zakończenie naszego pobytu tradycyjnie już miało miejsce w restauracji Runde Ecken Karla-Otto Bingmann zaprzyjaźnionego z policjantami z całego świata, gdzie mieliśmy okazję delektować się smacznym jedzeniem i przyjemność wręczyć pamiątkowe upominki oraz materiały promujące Warmię i Mazury pozyskane dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu w Olsztynie, Kętrzyńskiemu Centrum Kultury, Urzędowi Gminy w Kętrzynie oraz sponsorom Marianowi Napieralskiemu i PHP Aneta Dacko.

Wyjazd był możliwy dzięki kolegom Andrzejowi Jankowskiemu i Bolesławowi Tyl, którzy w ostatniej chwili użyczyli swoje prywatne pojazdy za co jako organizator wyjazdu bardzo dziękuję